Birleşik Taşımacılık Çalışanları Sendikası (BTS), Ankara’da 9 kişinin öldüğü, 86 kişinin yaralandığı hızlı tren kazasının ardından “TCDD’nin Yeniden Yapılandırma Süreci ve Marşandiz İstasyonunda Meydana Gelen Yüksek Hızlı Tren Faciası Raporu”nu açıkladı.
Sendika genel merkezinde yönetim kurulu üyeleriyle birlikte basın toplantısı düzenleyen BTS Genel Başkanı Hasan Bektaş, yüksek hızlı tren kazasının ardından bilgi kirliliği yaşandığını söyledi. Kazanın sorumluluğunun en alt düzeydeki personele yıkıldığını ve gerçek nedenlerin Ulaştırma Bakanlığı ve TCDD Genel Müdürlüğü tarafından açıklanmadığını ifade eden Bektaş, Ulaştırma Bakanı’nın kazanın asıl nedeni olan sinyalizasyon sistemiyle ilgili 'olmazsa olmaz değil' açıklamasının talihsiz bir açıklama olduğunu kaydetti. Bektaş, bu yanlış bilgiyi veren bürokratların soruşturulması gerektiğini söyledi.
DÜNYANIN 3 KATI FAZLA ÖLÜM YAŞANIYOR
Raporda, AKP iktidarlarında demiryollarına büyük yatırım yapıldığı iddia edilse de yatırımların şov amaçlı olduğu değerlendirilirken, tren kazaları hakkında da bilgi verildi. Buna göre, ölümlü tren kazaları AB ortalamasında 0,3 iken, bu oran Türkiye’de 2.08. Türkiye’de dünya ortalamasının yaklaşık üç katı ölüm meydana geliyor.
SORUMLU ULAŞTIRMA BAKANLIĞI
Kazadaki en büyük sorumluluğun Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığına ait olduğu belirtilen raporda, TCDD Emniyet Kurulları ve Emniyet Komisyonları ile Demiryolu Düzenleme Genel Müdürlüğünün de sorumluluğu bulunduğu ifade edildi. Raporda, Trenlerin Hazırlanması ve Trafiğine Ait Yönetmeliği’nin uygulanmadığı da belirtilirken, yönetmeliğe göre emniyet için ilk iki sıra koltuğa yolcu bindirilmemesi gerektiği hatırlatıldı.
HEMZEMİN GEÇİT HİÇ OLMAMALI
Gazetecilerin sorularını da yanıtlayan BTS Genel Başkanı Bektaş, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan’ın hemzemin geçit sayısının arttırıldığı ve tren kazalarının azaldığı şeklindeki açıklamasını değerlendirdi. Bektaş, kazaların trenler çalışmadığı için önceki yıllara göre azaldığını belirtirken, hemzemin geçitlerin dünyada terk edilen bir uygulama olduğunu, bunun yerine altgeçit ya da üstgeçit yapılması gerektiğini söyledi. (Artıgerçek)
Home
06 Ankara
59 Tekirdağ
Birleşik Taşımacılık Çalışanları Sendikası
demiryolları
DEMİRYOLU
GENEL
hemzemin geçitler
Hızlı Tren
hızlı tren kazası
İç Anadolu Bölgesi
Manşet
Marmara Bölgesi
Marşandiz İstasyonu
Ölümlü Tren Kazaları
TCDD
tren kazaları
TÜRKİYE
Türkiyedeki tren kazaları
Yüksek Hızlı Tren kazası
Türkiye'deki Ölümlü Tren Kazaları Dünya Ortalamasından 3 Kat Fazla
Türkiye'deki Ölümlü Tren Kazaları Dünya Ortalamasından 3 Kat Fazla
06 Ankara,
59 Tekirdağ,
Birleşik Taşımacılık Çalışanları Sendikası,
demiryolları,
DEMİRYOLU,
GENEL,
hemzemin geçitler,
Hızlı Tren,
hızlı tren kazası,
İç Anadolu Bölgesi,
Manşet,
Marmara Bölgesi,
Marşandiz İstasyonu,
Ölümlü Tren Kazaları,
TCDD,
tren kazaları,
TÜRKİYE,
Türkiyedeki tren kazaları,
Yüksek Hızlı Tren kazası,
Tags
# 06 Ankara
# 59 Tekirdağ
# Birleşik Taşımacılık Çalışanları Sendikası
# demiryolları
# DEMİRYOLU
# GENEL
# hemzemin geçitler
# Hızlı Tren
# hızlı tren kazası
# İç Anadolu Bölgesi
# Manşet
# Marmara Bölgesi
# Marşandiz İstasyonu
# Ölümlü Tren Kazaları
# TCDD
# tren kazaları
# TÜRKİYE
# Türkiyedeki tren kazaları
# Yüksek Hızlı Tren kazası
Share This
Yüksek Hızlı Tren kazası
Etiketler:
06 Ankara,
59 Tekirdağ,
Birleşik Taşımacılık Çalışanları Sendikası,
demiryolları,
DEMİRYOLU,
GENEL,
hemzemin geçitler,
Hızlı Tren,
hızlı tren kazası,
İç Anadolu Bölgesi,
Manşet,
Marmara Bölgesi,
Marşandiz İstasyonu,
Ölümlü Tren Kazaları,
TCDD,
tren kazaları,
TÜRKİYE,
Türkiyedeki tren kazaları,
Yüksek Hızlı Tren kazası